HTML

Sanya ártatlanságának védelmében

Ez a blog abból a célból jött létre, hogy elmondhassuk, a barátunk, akit április közepén előzetes letartóztatásba helyeztek ártatlan. Bizonyítékok nélkül, nyomásgyakorlás céljából tartják bezárva, és a sajtóban csak a rendőrség megalapozatlan álláspontja kap teret. Olvasd el, hogy lásd: veled is megtörténhet!

Friss topikok

  • belekotty: @Viki: Te teljesen hülye vagy? Nem az ő dolguk keresni. Az dolguk hogy bizonygassák az ártatlansá... (2009.08.17. 07:52) TV2 - Tények
  • Tittyman: Syriana! Már november van és még semmi? Nem engedték ki Sanyit? Előrukkolt valamivel a "rendőrség"? (2008.11.05. 21:13) Kaiser Ede és Hajdu László szerencséje
  • Tittyman: A rádióban már hír, az ügyvédet meg nem értesítik? (2008.10.21. 19:18) Na ugye, megmondtuk!
  • T: Üdv! Kérlek, keress meg az emailemen, kedves Syriana, a weboldalon nem jelenik meg, de elvileg t... (2008.06.27. 13:52) Személyes találkozó
  • Erika: Szia Rico! A legközelebbio levélbe beleírjuk, hogy mit üzentek! Erika (2008.06.15. 09:19) A mi álláspontunk

Linkblog

2008.05.14. 21:18 Ashőfelhő

Tehetetlenül...

Én 2006. december 29-e óta ismerem Sanyit. Nagyjából egy éve járunk együtt. Igazából csak ismételni tudom az előttem leírtakat, miszerint Ő egy nyugodt természetű, mindenféle erőszakos megnyilvánulástól mentes, türelmes ember.

Én is csak azt tudom mondani, hogy Sanyi rengeteget használta a számítógépet, ha Debrecenben volt, akkor pedig az édesanyja gépét. Többek között kapcsolattartásra is. Ha éppen nem tudtunk találkozni, akkor MSN-en beszélgettünk, így napi kapcsolatban lehettünk egymással.

 
Bár kifelé nem mutatta, de az édesanyja halála megviselte őt. Én ugyan személyesen nem találkoztam anyukájával soha, de ha Sanyi mesélt róla mindig csak jókat mondott, és egyfajta büszkeséggel mesélte, hogy édesanyja mennyi mindent tett a körzetében élő emberkért.

 
Többször beszéltünk persze arról is, hogy, hogy halad a nyomozás, tudnak-e már valamit.

Ilyenkor mindig elmondta, hogy sajnos a rendőrség nem igazán tesz az ügy felderítése érdekében semmit, egyedül azzal vannak elfoglalva, hogy „ráhúzzák” a dolgot. (Én is egyike vagyok a kihallgatott tanúknak. Amit tudtam, elmondtam, sőt olyan kérdésekre is készségesen válaszoltam, amiknek semmi köze nem lehetett a gyilkosság felderítéséhez.)

 
Soha még csak eszembe sem jutott, hogy egy este azért ülök majd a számítógép előtt, hogy vadidegen embereknek próbáljam meg elmesélni, hogy Sanyinak SEMMI KÖZE SINCSEN AZ ÉDESANYJA HALÁLÁHOZ. És soha még csak eszembe sem jutott, hogy így működik az „igazságszolgáltatás” Magyarországon.

2008. április 22-én 17:35 perc óta számomra megszűnt létezni a világ a maga kicsinyes mindennapi valóságában. Ekkor hívott fel telefonon Vanda, hogy Sanyi kérésének eleget téve elmondja, reggel Sanyiért rendőrök jöttek és őrizetbe vették. Azóta, mióta akkor letettem a telefont az ébren töltött perceim mindegyikében csak egy kérdés visszhangzik a fejemben: MIÉRT?

Ez az öt betű és a kacskaringós írásjel az, ami meghúzódik minden tettem, gondolatom, szavam mögött. És nem kapok választ azoktól, akik állításuk szerint tudnának erre a kérdésre felelni.

A rendőrség, ügyészség munkájáról csak annyit –bár nem tudom teljesen kívülállóként szemlélni az eseményeket-, hogy a logikát teljeséggel nélkülözőnek tartom mind az eljárásukat Sanyival szemben, mind pedig a közérdeklődésre való reagálásukat.

Én eddig rendőrségi közleményben soha nem hallottam egyetlen egy érvekkel alátámasztott közlést sem az üggyel kapcsolatban. Amit (ki)hallottam az ez volt: „Én vagyok a rendőrség, nekem van igazam” ( http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/debrecen-cafol-a-rendorseg-a-balla-ugyben/cn/news-20080507-06141786 Engem és a környezetemben élő gondolkodó embereket ez nem győzött meg. Sőt! Minél többet gondolkozom és olvasom a sajtóban eddig megjelent „tájékoztatást”, annál több ellentmondást találok a rendőrség megnyilvánulásaiban. Ezért is érzem fontosnak, hogy elmondjunk mindent, amit mi tudunk, hogy az emberek a rendőrség hebegése-habogása helyett tényekkel is találkozhassanak.

Én többek között nem értem, hogy

MIÉRT hallgat a rendőrség, ha megalapozottan (?) történt a letartóztatás?

MIÉRT hagyja figyelmen kívül a rendőrség, hogy Sanyi nem is tartózkodott a városban, amikor a gyilkosság történt?

MIÉRT és milyen szakértői véleményekre kellett több mint 1 ÉVET várni?

MIÉRT olyan titkosak ezek a nagy nehezen beszerzett szakértői vélemények, hogy eddig még sem Sanyi, sem pedig az ügyvédje nem ismerhette meg azok tartalmát?

MIÉRT nem félt attól a rendőrség több mint 1 éven keresztül, hogy Sanyi megszökik?

MIÉRT fél most? (hiszen eddig mindig megjelent, ha hívták, akkor is, ha emiatt a hét közepén kellett is Debrecenbe utaznia, úgy hogy közben Pesten, az egyetemen órái voltak, amikre be kellett (volna) járnia)

MIÉRT szegi meg folyton a rendőrség és az ügyészség a nekünk tett ígéreteit? (Elsumákolt vallomás kiadások; nem engedték be hozzá a testvérét az előre megbeszélt időpontban, tehát lassan 3 hete tartják Őt teljes elszigeteltségben!!!)

MIÉRT kell egy ártatlan embernek -mindenféle indoklás nélkül- elszenvednie ezt a „törvényesített emberrablást”?

MIÉRT nem működik a bírósági kontroll a rendőrség felett? (Nem kell a rendőrségnek bizonyítékot bemutatnia a bíróságon ahhoz, hogy az előzetes letartóztatást elrendeljék. Ilyenkor csak és kizárólag a bűncselekmény súlyosságát, és a szökés lehetőségét  vizsgálja a bíróság, és nem a gyanú megalapozottságát.)

 
Összefoglalván a történteket: Adott egy 29 éves férfi, akinek az édesanyját meggyilkolták. Erre a rendőrség nyomozásba kezd, miközben egyre többször jelzik felé, hogy Ő a legfőbb gyanúsított, és bármit is tesz (pl. hazugságvizsgálat; alibije van, hiszen nem is tartózkodott a városban, amikor a gyilkosság történt) az is marad.

Megtörtént a politikai okok ripsz-ropsz kizárása (esetleges felsőbb utasításra???, hiszen mint azt tudhatjuk már innen-onnan, ma Magyarországon egy politikusnak messzire elér a keze… és általában ki is nyújtja, ha az érdekei úgy kívánják).

Aztán több mint egy évvel később megérkeznek a szakértői vélemények (amik olyan titkosak, hogy még a gyanúsított és annak ügyvédje sem ismerheti meg őket), de ami már kiszivárgott, hogy találtak Sanyitól ujjlenyomatot és DNS mintát a lakásban, ahol élt. Mint ezt már előttem maga Sanyi is kifejtette, roppant „erős” ez a bizonyíték. Azt sajnos nem tudhatjuk, hogy idegen DNS-t és ujjlenyomatokat találtak-e a lakásban és a laptopon, mivel pl. Sanyi húgától, Vandától a mai napig nem vettek sem ujjlenyomatot, sem pedig DNS mintát, aki pedig, ugyanúgy, mint Sanyi, amikor Debrecenben tartózkodott szintén a lakásban élt, és szintén használta a laptopot is.

 
Persze a letartóztatás a rendőrség szerint teljesen megalapozott volt. A szerint a rendőrség szerint, aki a mai napig nem adja ki a vallomásainkat, aki a mai napig nem juttatta el a „megalapozottságot” igazoló (valószínűleg inkább Sanyi ártatlanságát bizonyító, biztos ezért nem sürgős, hogy az ügyvédhez is eljusson) szakértői véleményeket. Aki láthatást ígért, majd ezt visszavonva immár 3 hete tartja teljesen elszigetelve Sanyit.

 
De most a rendőrség elmondhatja, ő produkált eredményt. Hát gratulálok az ilyen eredményhez! Gratulálok ahhoz, hogy ma Magyarországon törvény adta joga van a rendőrségnek mindenféle bizonyítás nélkül ártatlan embereket fogva tartani! Gratulálok, hogy sikerült az első és az egyetlen emberrel összefüggésbe hozni az ügyet, akivel a körülmények maguk is összekötik (a lakásban élt, használta a laptopot, ő találta meg az édesanyja holttestét). És gratulálok a rendőrségnek, amiért tönkreteszi egy 29 éves fiatalember és a családja életét! (nem teheti le a vizsgáit az egyetemen, halasztani nem tud, hiszen ők az utolsó évfolyam a szakon, 4 év munkáját „dobhatja a kukába”, pedig végre megtalálta azt, ami igazán érdekelte!)

 
Abba, hogy Sanyi milyen körülmények között van most, belegondolni sem merek (mivel a mai napig nem engedtek be hozzá senkit, ezért nem tudhatom)…

 
Én dühös vagyok! Elkeseredett vagyok! TEHETETLEN vagyok!

 

Erika

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ssandor.blog.hu/api/trackback/id/tr86469091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viki 2008.05.16. 20:45:29

Kedves Erika!

Hogyhogy nem találkoztál soha,a barátod mamájával akivel egy éve éltél együtt saját elmondásod szerint?-és ha már nem miért,a mama politikai szerepköre volt a téma leginkább köztetetk?

Ti is polgárikörösök vagytok?

Erika 2008.05.16. 22:34:44

Kedves Viki!
Soha nem mondtam, hogy együtt éltem Sanyival. Együtt járunk, de nem élünk együtt!
Amikor Sanyi édesanyját megölték a kapcsolatunk még annyira kezdeti fázisban mozgott, hogy a családnak való bemutatás még csak gondolati szinten sem jelent meg, egyikünk részéről sem. (Ha utána számolsz annak, hogy kb. 1 éve vagyunk együtt, azt hiszem, ez könnyen belátható számodra is).
Nem kifejezetten a politikai szerepvállalása volt a téma köztünk, de óhatatlanul felmerült persze az is.
Nekem semmi közöm a politikához, ha tehetem távol tartom az életemtől. Éppen ezért Sanyival is nagyon ritkán beszéltünk ilyen jellegű dolgokról, akkor viszont általában az anyukájával kapcsolatosan, de szerintem ez teljességgel érthető.
süti beállítások módosítása